петък, 3 октомври 2008 г.

"На зелени пасбища ме завежда, освежава душата ми..."


************************************
ГОСПОД Е НАШ СЪДИЯ!
************************************
ГОСПОД Е НАШ ЗАКОНОДАТЕЛ!
************************************
ГОСПОД Е НАШ ЦАР- ТОЙ ЩЕ НИ СПАСИ!
************************************

Молитвата ми преди да се прочетат тези редове, е Святият Дух да ни говори в духа. Утешителят, Духа на истината, Духа от Бащата

Колко е малко времето ни на тази земя! Спомням си, когато бях тийнейджър- някак си вътрешно имах убеждението, че ще живея вечно, че няма да остарея, тялото ми няма да отслабне, но винаги ще имам сила и ще бъда привлекателен и строен- каква заблуда! От грехопадението до сега, човечеството се стреми да запази тази временна обвивка за възможно по-дълъг период от време, красива, привлекателна и ...по възможност силна. Но какво е казал Бог и ...как трябва да живеят последователите на Живота, Исус? Да, ние знаем, че Назарянина, Когото Бог възкреси от мъртвите на третият ден от Неговото разпъване на Голгота, Е нашият живот, но дали наистина го вярваме? Нека се замислим! Ето, например, аз, наскоро, когато говорих на малката си дъщеричка за това, че един ден тати няма да го има и тя трябва да бъде готова да живее с Исус, с Бога радикално свято и вярно на заповедите на Святата Троица, тя ме погледна втренчено и каза : Тате, ти лъжеш.... А пък аз си дадох сметка, че е едно да го говориш, но друго- ДА ОСЪЗНАЕШ ВРЕМЕННОСТТА НА СВОЕТО ПРЕБИВАВАНЕ ТУК, НА ЗЕМЯТА!!!

ГОСПОД, ВЕЛИКИЯТ ОВЧАР

Ние знаем, че думата "Господ", е аналогия на "Господар". Нека размислим. Нека тихо го кажем така, както е : ГОСПОДАРЯТ НА МОЕТО ТЯЛО, ГОСПОДАРЯТ НА ЖИВОТА, ГОСПОДАРЯТ НА ВСИЧКО, ИСУС ОТ НАЗАРЕТ...БЛАГОГОВЕЯ ПРЕД ТЕБ,...ПРЕДАВАМ ТИ СЕ...ОТДАВАМ ТИ СЕ ТАКА, КАКТО БУЛКА НА СВОЯТ ЖЕНИХ,- ВЛАДЕЙ МОЕТО ТЯЛО- НЕКА ТО БЪДЕ ТВОЙ ХРАМ, ВЛАДЕЙ МОИТЕ МИСЛИ- НЕКА ТВОИТЕ МИСЛИ СТАНАТ МОИ...ПОМОГНИ МИ В БОРБАТА СЪС СТАРОТО, ЗАМЕЩАНО МИ ОТ МОЯТ ПРАБАЩА АДАМ, ЕСТЕСТВО- МОЛЯ ТЕ, ГОСПОДАРЮ!!!- как различно звучи, скъпи в Господа, нали?! О, колко дълбок мир идва, когато Го признаем с вяра за наш ГОСПОДАР!!!
"1 Тимотей 3:16 И без противоречие - велика е тайната на благочестието: Този,
"Който бе явен в плът,
потвърден чрез Духа,
видян от ангели,
проповядван между народите,
повярван в света,
възнесен в слава".

Но каква връзка има цялото това нещо с дадената от мен тема от Псалм 23: "1. Господ е Пастир мой
(По слав. 22.) Давидов псалом.
Господ е Пастир мой;
няма да остана в нужда.

2. На зелени пасбища ме успокоява;
при тихи води ме завежда.

3. Освежава душата ми;
води ме през прави пътеки заради името Си.

4. Да! И в долината на мрачната сянка ако ходя,
няма да се уплаша от зло;
защото Ти си с мене;
Твоят жезъл и Твоята тояга - те ме утешават.

5. Приготвяш пред мене трапеза в присъствието на неприятелите ми,
помазал си с миро главата ми; чашата ми прелива.

6. Наистина благост и милост ще ме следват
през всичките дни на живота ми;
и аз ще живея завинаги в дома Господен."

Нека обърнем внимание на думите в "bold" - има някаква приятна топлина и красота в тях! Нека сега забележим думите в "italic" - те ни говорят за Неговото управление. По принцип, аз съм против "разбиването на библейски текстове е стихове", но ...понякога е нужно да се направи. За да разберем и вникнем в смисъла, за наша поука и разбиране. "Господ е моят Овчар". "Завежда ме на зелени пасбища"- добре, ще каже някой,- не е ли обидно определянето на човешко същество с чифтокопитно- било то прословутата "християнска уфцъ", или с нещо друго- какъвто и да било добитък...? Пък и - все пак, нека да не забравяме, това е писано то цар Давид, в Старият Завет, когато Духа не беше излян върху последователите на Божият път, когато имаше само обещанията за Месия, но не и Неговото идване, живот, смърт и велико възкредение. Тогава, що дириме тука, в Псалми?

За мен, лично, Псалмите, или Песенните стихове на този еврейски цар, когото Бог извика от колибата с овцете, да "пасе" народа Му, са ПРИМЕР НА ЖИВ ВИК В СЪРЦЕТО ЗА БОЖИЕ УПРАВЛЕНИЕ, АПЕЛ КЪМ СВЯТИЯТ ЗА ПОМОЩ, СЪКРУШЕНО ПРИЗНАВАНЕ НА ГРЕХОВЕ, МОЛБИ И МОЛИТВИ, НАПИСАНИ Н СТИХОТВОНО-ПЕСЕННА ФОРМА, когато самият той ги е пял на Бога в наааай- различни състояния- от дива радост след победа в битка, до вик за помощ и милост, когато се е чувствал сам и изиоставен от Бога. Ето,- това е ,което ние, като последователи на Божият Помазаник, трябва да си признаем- трябва да станем искренни спрямо САМИТЕ -СЕБЕ СИ И СПРЯМО БОГА!!! Защото заедно с искренността, ние ще преживеем благословението на истинското взаимоотношение с Бога, тъй като има премного фалши в взаимоотношениео помежду ни. Как може да призоваваме Исус като наш Господар, а в сърцата си да стоим далече ОТ НЕГОВОТО ГОСПОДСТВО И УПРАВЛЕНИЕ?!!! Когато Божият Син възкръсна и се яви на Своите ученици, Той им каза : Матей 28:18 "Тогава Исус се приближи към тях и заговори: Даде Ми се всяка власт на небето и на земята." -е, питам аз под "всяка власт" ние включваме ли Неговото господство над живота ни- реално? Не,- в повечето случаи- не. Естествено, говоря и за себе си.....и това трябва да се промени!

(следва! Прекъснат от : малката Златомира :-))

Няма коментари: