неделя, 17 април 2011 г.

Царството на Бог






ЦАРСТВОТО НА БОГ
________________________________


Тръпнещ
Кръвта във вените ми тръпне
от стъпките на Идващият Син
защото аз копнея да Те видя,
мой възкръснал,
мой Единствен,
мой Спасител,
мой Господ
мой Владетел
и
Брат мой!!!

ХХХХ

Аз Те виждам на Голгота-
висиш, понасяйки срама
висиш, понасяйки ужаса
заради мен...
Аз виждам лицето Ти-
о, не мога да Те разбера...!
Падам на колене пред Кръста Ти,
на който бях спасен чрез Твойта смърт...
В гърдите ми се ражда вик...
и аз извиквам- силно, както никога не съм,
аз извиквам от дълбокото на свойто същество...
аз Името ти изкрещявам....
Ти...
умря...
за...
мен...??!!
Ти...
Ти?!!!
Създателят на изгрева стои провесен като вехта дреха!
Този, който може с поглед торнадото да спре-
вижте Го!
Вижте Го!
ВИЖТЕ ГО!!!
Той...
умира...
бавно...
заради...
мен...
Незаслужена жертва...
Неразбираема дан...
Стоя пронизан в сърцето си
пред мене е Голгота...но не мога
да вдигна поглед, защото горе
разпнат заради мен
умира бавно
МОЯТ ГОСПОДАР...
МОЯТ ЦАР..
ВИЖТЕ ГО!!!!
Господа на славата!
Великият Аз Съм!!!
Умира...
заради ....
мен....
не мога да го понеса-
аз падам,
аз се свличам пред този страшен
пред този кръвен, ужасен олтар...
Моят Господ...
умира...
за мен...
ХХХХ


" А стотника, който стоеше срещу Него,
като видя, че така извика и издъхна, каза :
НАИСТИНА ТОЗИ ЧОВЕК БЕШЕ СИНА НА БОГ!!! " Марк 15:39

________________________________________________________________________


Когато говорим за нашата вяра, ние трябва да знаем, че ние принадлежим към Неговото царство, или поне така трябва да е така. Всъщност, това е определящо спрямо нашето спасение – дали ние сме принадлежащи на Царството на Самият Велик Бог и Суверен.

Матей 2:1. А когато се роди Исус във Витлеем Юдейски, в дните на цар Ирода, ето, мъдреци от изток пристигнаха в Ерусалим.

Матей 2:2. И казаха: Где е Юдейският цар, който се е родил? защото видяхме звездата му на изток, и дойдохме да му се поклоним.(да му отдадем слава, да му отдадем почит като на цар – добавеното мое.)
Матей 2:3. Като чу това цар Ирод, смути се, и цял Ерусалим с него.

Ирод беше изумен – цар … какво? Аз не съм ли единственият ЦАР? Нека да разберем това противопоставяне : земното – Божествено. Земното царство и земното управление и това на Самият Бог и на Неговият Син.

Нека да го видим пак :
Матей 3:2. Покайте се понеже наближи небесното царство.
– това беше част от говоренето на Исус : покайте се, защото – какво? Защото идва царството на Небесният Бог. Ние трябва да разширим нашият човешки капацитет в приемането на Благата вест от това да мислим предимно за нашето спасение към това – ДА МИСЛИМ ЗА ЦАРСТВОТО И ЗА КАУЗАТА В ИМЕТО НА ИСУС ОТ НАЗАРЕТ. Амен? Виждате ли, покаянието Исус го свързва с идването. С идването на НЕБЕСНОТО ЦАРСТВО. И каква е връзката? Ами тази – че когато то, царството дойде, то няма да дойде ей – тъй, самичко, от никъде си и просто ще се пръкне ей – тъй, на таз земя. Не, това, което ние не разбираме, но евреите са го разбирали ПРЕКРАСНО е, че Исус всъщност им казва това : „Покайте се от греховете си, защото идва царството на Небесният Бог, идва Самият Той.” Размислете сами дали това е така, или не. Ако идва царство – то само ли идва, или идва със Самият Си Цар? Нима може да дойде нечие управление (което всъщност казва Исус, касая „царство”), без да дойде УПРАВНИКЪТ? Не, заедно с царството идва и Той – Великият Управник, чрез Когото станаха световете и всичко, що е видимо и невидимо. Амен. Той наистина иде и ще го види всяко око и всеки език ще изповяда, че Исус Е Господарят за слава на Небесният Бог. Амен.
Знаете ли защо не се говори за това по църквите? Защото ще изгубят ректората си. Защото хората ще започнат да мислят повече за горното и току – виж са прогледнали и за други истини, та биха задали неудобни въпроси и биха заживяли за великият призив на Исус от гр. Назарет, Единородният Божи Син, Божиите думи, станали човешко тяло, а не за разни програми, Великденски празненства, или подобни (използван аналогията с „Велик-ден” просто поради неговата календарна близост – този празник не е от Бога, но това е друга тема).
Нека да видим едно противоборство в Матея 4гл. :

8. Пак Го завежда дяволът на една много висока планина, показва Му всичките царства на света и тяхната слава и казва Му:
9. Всичко това ще ти дам, ако паднеш да ми се поклониш.
10. Тогава Исус му каза: Махни се, Сатано, защото е писано: "На Господа твоя Бог да се покланяш, и само Нему да служиш".
11. Тогава дяволът Го остави; и, ето, ангели дойдоха и Му прислужваха.

Тогава. Тогава дяволът Го остави, тогава се отдръпна от Него. Е – кога, де? Когато свърши всичките си стрели и изкушения, предвидени да разколебаят и изкушат, да препънат и подведат към грях Божият Син. Последното изкушение, лично за мен, е знаменателно : сам лукавият Му показва всичките царства на този свят и тяхната слава. Предполагам, че сам лукавият е затаил дъх, защото това е, което го впечатлява него, и казва на Господа : - Уау! Какво ще кажеш, а? Всиииичко това ще ти го дам – всичко – разбираш ли? Само..само…падни, та ми се поклони. Какво всъщност иска този управник на този свят (т.е.- сатана, противника на Бога)? Всъщност той е поискал от Исус да го признае за Бог, за Върховен над Него – Самият, за свой господар. Звучи ви смешно? Помислете за кратко споменатите думички „всичките царства”, „тяхната слава”. Написано е кратко, но знаете ли, че археолози като са откривали древни градове са ахвали от ДЪЛБОКО изумление пред тяхната красота, невероятно архитектурно ниво в градежа, невероятни дърворезби, инкрустации, каменообработка, невероятната подредба и дивност. Красота, превъзхождаща хиляди пъти сегашната алуминиево – пластмасо – железобетонна красота на съвременните мега – полиси. Вижте древните царства на Ниневия, Акад, Шумер, древна Месопотамия, Египет, Ефрат, по поречието на Нил. Вижте това, което са правили древните инки. Вижте чудесата на древните маи. Вижте красотата на мрамора у древните гърци – скулптури, пред които съвремието ни може само да немее. Това е истина.


Това е древната порта на богиня Ищар (която, за съжаление, в своето незнание християните почитат на „Великден”, но това е друга тема), във гр.Вавилон. Стените са направени от мозайка. Както е видно – качеството е завидно.
ова е картина на вероятният изглед на гр. Вавилон. Висящите градини по времето на царица Семерамида са били песен на хвалба в устата на целият тамошен свят. Нещо, уникално от конструктуро – архитектурна гледна точка. Нещо приказно, неописуемо. И така, това е МЪНИЧКА ЧАСТ от това, което е показал изкусителят на Божият Син. Той му показва ВСИЧКИТЕ царства и тяхната слава. И Му казва така : - Твои са. Само падни, та ми се поклони. Наречи ме Бог. Признай ме за Бог. Знаеш, че съм владетел на този свят, но наречи ме Ти „Бог”. Искам да го чуя лично от Твоите уста. Аз зная Кой Си Ти – Ти Си Божият Син, Самият Цар. Но наречи ме „Бог” и ще ти дам всичко това. Аз искам да съм Бог, не просто владетел на този свят. Скрито за нас, сякаш, противника Му казва : ще ти ги дам, за да те прославят Теб – Твоят лик и персона да бъдат изобразени там, а не само моите, но е друга тема. И Исус, разбира се, отказа. Ето още веднъж думите Му :
9. Всичко това ще ти дам, ако паднеш да ми се поклониш.
10. Тогава Исус му каза: Махни се, Сатано, защото е писано: "На Господа твоя Бог да се покланяш, и само Нему да служиш". – тоест, Исус му каза : - Не, има Един Бог и това не си ти. Поклон е дължим само на Него, не на теб, признаване на суверенитет, на господство и власт – само на Него, не на теб, противнико („сатан” озн. „противник”, това не е лично име). Това и трябва да е в нашите уста, ум и сърце, когато той, сатана дойде и започне да ни изкушава със своите трикове. Ние трябва да знаем КОИ СМЕ. Ами кои сме, де? Ние сме, които сме един нов вид, нов род човеци. Ние сме родените отново. Звучи ли ви странно? Да, ние сме нов род – ние сме родени втори път, от Духа на Бога, и сме преобразувани като Неговият Син – Исус, Помазаникът. Ние имаме нова природа – Божията природа и Неговото семе е в нас. И това е семето на царството. Това е нещо страшно и ужасяващо в ушите и ума на противникът ни – ние да разберем, че сме това, което сме – че ние сме синове на Небесният Бог, че нашите грехове са умите в кръвта на Сина Му и че ние сме призовани да живеем нов живот – живот на победа над греха и ходене във властта на царството. Победата над греха и ходенето във властта на царството са възможни ако осъзнаем тези реалности и ходим в тях. Това никак не е малко, това никак не е маловажно. Нашата вяра ще е пълноценна, ако го разберем, нашата сила в Господа ще е удостоена с повече сериозност, ако го видим, повярваме и приемем за себе си. Нека продължа с разглеждането на темата относно царството и властта на царството.
Матей 4:23. Тогава Исус ходеше по цяла Галилея, и поучаваше в синагогите им, и проповядваше благовестието на царството, като изцеляваше всякаква болест и всякаква немощ между людете.

Нека го видим : Исус ходеше по Галилея, проповядваше благовестието на царството и изцеляваше всякаква болест и всякаква немощ. Това, което аз виждам тук е Един, Който създаде световете, Който създаде великите пространства (т.н. „мъглявини”), Който създаде планетата Земя и Който Един създаде всичко на нея – природа, животни, човека. Този Един Е Царският Син и Той притежава цялата власт и всичката сила на царството, защото Е и Сам Той Цар. Няма нищо, което Бог да не Му е покорил под нозете. И така, продължаваме – благовестието на царството е свързано с демонстрация на власт над всякаква болест и всякаква немощ. Някой ще каже : - Ами аз се молих за баба и баба не беше изцелена – нищо, продължавай. Има сила в усърдната молитва на праведният човек.

Матей 5:3. Блажени нищите по дух (или : „бедните по дух”), защото е тяхно небесното царство.
Матей 5:10. Блажени гонените заради правдата, защото е тяхно небесното царство.

Това са други думи от посланието и учението на Исус, които ни обясняват кои ще влезнат в небесното царство. Забележете (простете за повторенията, но смятам, че е важно да се повтори) : НЕБЕСНОТО царство. НЕБЕСНОТО царство. Ние живеем посред царствата на този свят – на Европейската общност, на България, на София, на Перник, на Тева. Това, обаче, към което сме призовани е да придобием такива качества, че да напаснем себе си към НЕБЕСНОТО ЦАРСТВО. Ето – Самият Син на Небесният Баща ни го казва. Ние трябва да започнем да преориентираме нашето мислене, поведение, говорене, живот, идеи, терзания, борби, всичко, всичко спрямо това : НЕБЕСНОТО ЦАРСТВО И ЦАРЯТ. Не просто да се спасим и да ходим на църква и служби. Не просто да разискваме словото и да намираме неща от него – ние трябва да се предадем на каузата на небесното царство. Пътят не е никак лесен. Той е направен уникално невъзможен за всеки, който иска по плът да ходи по него и е направен уникално прост и лесен за всеки, който е решен да ходи по Дух на святост като Божият Син. Амен.
Натам ще продължа с поучението относно това небесно царство, а на вас оставям да прочете тези стихове и да размишлявате върху тях и вашата съдба спрямо тях :

Матей 5:19. И тъй, който наруши една от тия най-малки заповеди, и научи така човеците, най-малък ще се нарече в небесното царство; а който ги изпълни и научи така човеците, той ще се нарече велик в небесното царство.
Матей 5:20. Защото казвам ви, че ако вашата правда не надмине правдата на книжниците и фарисеите, никак няма да влезете в небесното царство.
Матей 5:35. нито в земята, защото е подножието Му; нито в Ерусалим, защото е град на великия Цар.
Матей 6:10. да дойде Твоето царство; да бъде Твоята воля, както на небето така и на земята;
Матей 6:13. и не ни въвеждай в изкушение, но избави ни от лукавия, [защото царството е Твое, и силата и славата, до вековете. Амин].
Матей 6:33. Но първо търсете Неговото царство и Неговата правда; и всичко това ще ви се прибави.
Матей 7:21. Не всеки, който Ми казва: Господи! Господи! ще влезе в небесното царство, но който върши волята на Отца Ми, Който е на небесата.
Матей 8:11. Но казвам ви, че мнозина ще дойдат от изток и запад, и ще насядат с Авраама, Исаака и Якова в небесното царство;
Матей 8:12. а чадата на царството ще бъдат изхвърлени във външната тъмнина; там ще бъде плач и скърцане със зъби.
Матей 9:35. Тогава Исус обикаляше всичките градове и села и поучаваше в синагогите им и проповядваше благовестието на царството; и изцеляваше всякаква болест и всякаква немощ.
Матей 10:7. И като отивате, проповядвайте, казвайки: Небесното царство наближи.
Матей 10:18. Да! и пред управители и царе ще ви извеждат, поради Мене, за да свидетелствувате на тях и на народите.
Матей 11:8. Но какво излязохте да видите? човек в меки дрехи ли облечен? Ето, тия, които носят меки дрехи, са в царски дворци.
Матей 11:11. Истина ви казвам: Между родените от жени, не се е въздигнал по-голям от Иоана Кръстителя; обаче, най-малкият в небесното царство, е по-голям от него.
Матей 11:12. А от дните на Иоана Кръстителя до сега небесното царство на сила се взема, и които се насилят го грабват.
Матей 12:25. А Исус, като знаеше техните помисли, рече им: Всяко царство, разделено против себе си, запустява; и никой град или дом, разделен против себе си няма да устои.
Матей 12:26. Ако Сатана изгонва Сатана, той се е разделил против себе си; тогава как ще устои неговото царство?
Матей 12:28. Но ако Аз чрез Божия Дух изгонвам бесовете, то Божието царство е дошло върху вас.
Матей 12:42. Южната царица ще се яви на съда с това поколение и ще го осъди, защото тя дойде от краищата на земята за да чуе Соломоновата мъдрост; а, ето, тука има повече от Соломона.
Матей 13:11. А Той в отговор им каза: Защото на вас е дадено да знаете тайните на небесното царство, а на тях не е дадено.
Матей 13:19. При всекиго, който чуе словото на царството и не го разбира, дохожда лукавият и грабва посеяното в сърцето му; той е посеяното край пътя.
Матей 13:24. Друга притча им предложи, като каза: Небесното царство се оприличава на човек, който е посял добро семе на нивата си;
Матей 13:31. Друга притча им предложи, казвайки: Небесното царство прилича на синапово зърно, което човек взе и го пося на нивата си;
Матей 13:33. Друга притча им каза: Небесното царство прилича на квас, който една жена взе и замеси в три мери брашно, докле вкисна всичкото.
Матей 13:38. нивата е светът; доброто семе, това са чадата на царството; а плевелите са чадата на лукавия;
Матей 13:41. Човешкият Син ще изпрати ангелите Си, които ще съберат от царството Му всичко що съблазнява, и ония, които вършат беззаконие,
Матей 13:43. Тогава праведните ще блеснат като слънцето в царството на Отца си(или „царството на Баща си”). Който има уши [да слуша], нека слуша.
Матей 13:44. Небесното царство прилича на имане скрито в нива, което, като го намери човек, скрива го, и в радостта си отива, продава всичко що има, и купува оная нива.
Матей 13:45. Небесното царство прилича още на търговец, който търсеше хубави бисери,
Матей 13:47. Небесното царство прилича още на мрежа, хвърлена в езерото, която събира риби от всякакъв вид,
Матей 13:52. А Той им рече: Затова, всеки книжник, който е учил за небесното царство, прилича на домакин, който изважда от съкровището си ново и старо.
Матей 14:9. Царят се наскърби; но заради клетвите си, и заради седящите с него, заповяда да й се даде.
Матей 16:19. Ще ти дам ключовете на небесното царство; и каквото вържеш на земята, ще бъде вързано на небесата, а каквото развържеш на земята, ще бъде развързано на небесата.
Матей 16:28. Истина ви казвам: Има някои от стоящите тука, които никак няма да вкусят смърт докле не видят Човешкия син идещ в царството Си.
Матей 17:25. Той рече: Плаща. И когато влезе в къщи, Исус го изпревари и му рече: Какво мислиш, Симоне? земните царе от кои събират данък или налог? от своите ли хора, или от чужденците?
Матей 18:1. В същото време учениците дойдоха при Исуса и казаха: Кой е по-голям в небесното царство?
Матей 18:3. Истина ви казвам; ако се не обърнете като дечицата, никак няма да влезете в небесното царство.
Матей 18:4. И тъй, който смири себе си като това детенце, той е по-голям в небесното царство.
Матей 18:23. Затова небесното царство прилича на един цар, който поиска да прегледа сметките на слугите си.
Матей 19:12. Защото има скопци, които така са родени от утробата на майка си; има пък скопци, които са били скопени от човеци; а има и скопци, които сами себе си са скопили заради небесното царство. Който може да приеме това, нека приеме.
Матей 19:14. А Исус рече: Оставете дечицата, и не ги възпирайте да дойдат при Мене, защото на такива е небесното царство.
Матей 19:23. А Исус рече на учениците си: Истина ви казвам: Мъчно ще влезе богат в небесното царство.
Матей 19:24. При това ви казвам: По-лесно е камила да мине през иглени уши, отколкото богат да влезе в Божието царство.
Матей 20:1. Защото небесното царство прилича на стопанин, който излезе при зазоряване да наеме работници за лозето си.
Матей 20:21. А Той й рече: Какво искаш? Каза Му: Заповядай тия мои два сина да седнат, един отдясно Ти, а един отляво Ти в Твоето царство.
Матей 21:5. "Речете на Сионовата дъщеря: Ето, твоят Цар иде при тебе, Кротък и възседнал на осел И на осле, рожба на ослица".
Матей 21:31. Кой от двамата изпълни бащината си воля? Казват: Първият. Исус им рече: Истина ви казвам, че бирниците и блудниците ви изпреварват в Божието царство.
Матей 21:43. Затова ви казвам, че Божието царство ще се отнеме от вас, и ще се даде на народ, който принася плодовете му.
Матей 22:2. Небесното царство прилича на цар, който направи сватба на сина си.
Матей 22:7. И царят се разгневи, изпрати войските си и погуби ония убийци, и изгори града им.
Матей 22:11. А царят, като влезе да прегледа гостите, видя там един човек, който не бе облечен в сватбарска дреха.
Матей 22:13. Тогава царят рече на служителите: Вържете му нозете и ръцете, и хвърлете го във външната тъмнина; там ще бъде плач и скърцане със зъби.
Матей 23:13. Но горко вам книжници и фарисеи, лицемери! защото затваряте небесното царство пред човеците, понеже сами вие не влизате, нито влизащите оставяте да влязат.
Матей 24:7. Защото ще се повдигне народ против народ, и царство против царство; и на разни места ще има глад и трусове.
Матей 24:14. И това благовестие на царството ще бъде проповядвано по цялата вселена за свидетелство на всичките народи; и тогава ще дойде свършекът.
Матей 25:1. Тогава небесното царство ще се оприличи на десет девици, които взеха светилниците, си и излязоха да посрещнат младоженеца.
Матей 25:34. Тогава царят ще рече на тия, които са от дясната Му страна: Дойдете вие благословени от Отца Ми, наследете царството, приготвено за вас от създанието на света.
Матей 25:40. А Царят в отговор ще им рече: Истина ви казвам: Понеже сте направили това на един от тия най-скромни Мои братя, на Мене сте го направили.
Матей 26:29. Но казвам ви, че отсега няма вече да пия от тоя плод на лозата, до оня ден, когато ще го пия с вас нов в царството на Отца Си.
Матей 27:11. А Исус застана пред управителя; и управителят Го попита, като каза: Ти Юдейският цар ли си? А Исус му рече: Ти казваш.
Матей 27:29. И сплетоха венец от тръни и го наложиха на главата Му, и туриха тръст в десницата Му; и като коленичиха пред Него, ругаеха Му се, казвайки: Здравей, Царю Юдейски!
Матей 27:37. И поставиха над главата Му обвинението Му, написано така: Тоя е Исус, Юдейският Цар.
Матей 27:42. Други е избавил, а пък Себе Си не може да избави! Той е Израилевият Цар! нека слезе сега от кръста, и ще повярваме в Него.

(следва)

Няма коментари: